reklama

Mám sestru psychologičku

... o mne a mojej zlatej sestričke ... držím palce na štátnice ... spomienky na detstvo

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
ja a Katka pred 23 rokmi
ja a Katka pred 23 rokmi 

(písané 31.5.2005)

8:30 Dnes má moja sestrička Katka záverečné štátnice na vysokej škole. Od rána som ako na ihlách, lebo pred odchodom do školy bola dosť vystresovaná, ale ja viem, že to dopadne dobre. Študuje psychológiu - odbor, ktorý si vysnívala. Psychológia ju baví, prečítala hromady kníh a odborných článkov, na skúšky sa poctivo učila, takže dnes to určite zvládne. Trošku ma síce zamrazilo, keď mi ukázala, že sa učí nejakých 180 otázok, čo sa mi zdalo dosť veľa oproti mojim cca 70 pred piatimi rokmi na ekonómii, ale diplomku obhájila na jednotku, takže aj keby jej niečo vypadlo, určite ju učitelia nepotopia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

9:00 Tak si tu takto píšem, priebežne, keď mám chvíľku času, ešte neviem, či to uverejním aj na blogu, počítam, kedy sa Katka asi dostane na rad, aby som začala držať palce a tak trochu spomínam na naše detské časy.

Moja úplne prvá spomienka z detstva sa volá „biele pančušky“. Bolo to začiatkom septembra 1980, mala som tri a pol roka a navlečená do obľúbenej červenej sukničky a bielych pančúch som si vykračovala s ockom do pôrodnice pozrieť sa na moju novú sestričku. Cestou do pôrodnice sa mi podarilo niekde spadnúť a poriadne si doudierať kolená, takže na bielych pančuškách pribudli krvavočervené vzory. Malá sestrička bola drobnučká, pokrčená a tmavá ako černoško. Tá krásna, akoby stále opálená pleť jej ostala doteraz.Spomínam si, ako som ju pri príliš intenzívnom hojdaní skoro vysypala z kočíka a ona sa na mňa škerila. Ako som ju chodila kontrolovať do jasličiek, ktoré boli v tej istej budove ako moja škôlka, či sa o ňu vychovávateľky dobre starajú. Ako som jej privierala pršteky do okna, fakt netuším, čo za výskum som to na nej robila. Ako som ju učila matiku a písala jej slohy a ona ma učila tancovať valčík a čaču, lebo som bola tanečné drevo. Ako sme spolu chovali vodných slimáčikov a pavúčikov a kadejakú háveď. Ako som jej závidela, keď sa jej začali kučeraviť vlasy a ja som ich mala tak nudne rovné. Ako som sa raz rozhodla, že už nebudeme bývať u rodičov, schmatla som do jednej ruky kufor, do druhej Katku a odišli sme z domu. Mala som asi 5 rokov, Katka ledva chodila a do takého detského lepenkového kufríčka som pre nás zbalila plyšáka, topánku a cumeľ. Mamka nás chytila až na autobusovej zastávke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

10:25 Aj my sme sa mlátili ako asi všetci súrodenci. Z týchto súbojov som často vychádzala ako ten múdrejší, inými slovami ten, čo ustúpil. Nič iné mi ani neostávalo, ak som nechcela prísť o zuby, keďže Katka ovládala skvelú techniku obrany – ľahla si na chrbát na posteľ a kopala okolo seba svojimi tenkými nožičkami tak zúrivo, že som nemala šancu sa jej dotknúť.

Ale boli aj chvíle, keď sme držali spolu ako prsty zlepené sekundovým lepidlom. Napríklad vtedy, keď sa naši rodičia vybrali na prechádzku a my sme prázdny byt využili na super naháňačku, ktorá sa už menej super skončila. Už si nepamätám, kto koho v tej chvíli práve naháňal, ale jedna z nás vbehla do izby, zaplesla za sebou dvere a zvalila sa na nich, druhá sa zvalila na dvere z druhej strany a ... ako v spomalenom filme padala sklenená výplň dverí na zem a na nás. Nejakým zázrakom sme to prežili bez jediného škrabanca. Vycapili sme sa so sestrou na okno, sledovali, či sa už blížia domov rodičia a vymýšľali sme záchrannú akciu. Keď sme zistili, že rodičia asi neuveria tomu, že to sklo“ vypadlo samo od seba, keď som normálne jemne zavrela dvere“, ani tomu, že „to bol asi prievan“, vyklopili sme im pravdu. A zobrali to celkom v pohode. Asi boli radi, že ich doma nečakali zakrvavené, dorezané decká.Počas môjho akademického týždňa pred maturitou sa Katka veľkoryso odsťahovala z našej izby do obývačky, aby som sa mohla v noci učiť (a ona pozerať telku :-). Teraz sa ona učila u mňa v Bratislave, dúfam, že som jej veľmi neliezla na nervy. A už aj začínam držať palce, lebo o chvíľu by sa mala dostať na rad.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

10:47 No tak už to má za sebou. Vyhodnotenie ešte nemajú, ale má zo seba celkom dobrý pocit, takže by mohla byť aj pekná známka. Prestávam držať palce a idem zase pracovať.

12:00 Má to za dva. Super. Teším sa asi viac ako ona. Jej to ešte nejako nedochádza, že už si môže vydýchnuť a ísť sa konečne po náročnom týždni poriadne vyspať.Gratulujem, Katulik, si šikulka, ja som vedela, že to zvládneš.

Začínam si uvedomovať, že mám v rodine psychológa, čo môže byť celkom užitočné, keď aj k nám dorazí móda vylihovať trikrát do týždňa na gauči u psychoanalytika a platiť mu veľké prachy za to, že sa môžem vykecať. Teraz by ma tak zaujímalo, ako by Katka zanalyzovala napríklad to, že som jej strkala prsty do okien. Ale ona nechce byť klinická psychologička, zaujíma ju skôr pracovná psychológia. Zajtra ju čaká jej prvý pohovor, tak jej držím palce. Je to ale práca v Bratislave a ona chce ostať v Prešove alebo v Košiciach, takže keby ste vedeli o nejakom pracovnom mieste na východe, mám na sklade jednu šikovnú, sympatickú, pracovitú, anglicky hovoriacu, vyštudovanú psychologičku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1.6.2005 – Tak to tu predsa len vycapím, nech všetci vedia, akú mám super ségru. A keďže dnes okrem toho, že je desiate výročie môjho maturitného dňa, je aj deň detí, posielam pozdrav všetkým nám, ktorí si kúsok dieťaťa stále nosíme v srdci a nikdy nebudeme tak naozaj dospelí. Lúčim sa slovami Pipi Dlhej Pančuchy: „Hókus, pókus piluly, nechceme byť dospulí“.

Martina Kravčíková

Martina Kravčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

aprílové dieťa, model 77, vychodňarka žijúca a pracujúca v hlavnom meste siedmy rok Zoznam autorových rubrík:  Na cestáchFotkyKnihomoľSúkromnéVarímNezaradenéZo života

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu